fredag, oktober 02, 2009

Vernissage Unique Pieces

Igår kväll var vi på vernissage på Designgalleriet. Åsa Jungnelius och Daniel Franzén med flera. Vi stod och pratade vid ett bord som hade två glas och liksom utspillda dryckes-fläckar i form av guldigt och blommigt porslin. Det var väldigt dekorativt och jag försökte förgäves se vem som gjort dem och vad de kostade. Så vi pratade vidare och efter ett tag satte jag urdruckna ölflaskan på bordet och då kom konstnären.
- Det är jag som gjort det här och det är ett konstverk.
Så jag slet till mig ölflaskan, sa förlåt och kände mig dum och tillrättavisad. Inte kom jag mig för att säga något snitsigt som att "jag ville se hur det skulle funka i mitt liv" men framförallt lyckades jag ju inte heller framföra min beundran.
Vi gick till puben och tog en öl till istället.

Inga kommentarer: