fredag, oktober 23, 2009

Dagens


Igår och idag har klädvalet styrts av halsbandet. Idag har jag en jättegammal kjol av märket Choise. Skorna är nog bara fem år gamla och av märket Ten Points. Halsbandet däremot är rykande färskt från Ruth & Randi.
För nytillkomna läsare kan jag berätta att Ruth & Randi är mitt oregistrerade firmanamn. För sisådar 5-6 år sedan började jag göra smycken och vågade ta mitt livslånga hantverkande lite mer på allvar än det nedlåtande ordet "pyssel" signalerar. Då tyckte jag att jag behövde ett märke och kom på Ruth & Randi. Min mormor hette nämligen Ruth och min farmor Randi: en alltför rolig slump för att inte användas i något sammanhang!

2 kommentarer:

Maria sa...

Fint firmanamn!
Och jag gillar halsbandet! Färgglatt som jag!

Petra sa...

Gillar din hårfärg!