tisdag, oktober 13, 2009

Skövde nästa...gnäll gnäll

Sitter nu på tåget och bloggar och känner mig modern och i tiden! Jag älskar tåg och vill ogärna säga något negativt om SJ, men jag måste säga att det här med toaletterna är märkligt. Alltid är det minst en toalett ur funktion och de som fungerar är så äckliga att man överväger...ja...vadå? Jag tycker SJ allvarligt måste fundera på om de inte ska öka underhållet av vagnarna! Dessutom är jag sur på mig själv att jag glömde fleecefilt, som jag ett tag alltid hade med mig, eftersom det alltid är så jädra kallt i tåget. Så är det nu också och jag sitter med ytterkläder och med två halsdukar om knäna. Men snart blir det spännande: då ska jag tillbringa 30 minuter i Herrljunga i väntan på nästa tåg!
Och sen blir det två dagar i Borås.

5 kommentarer:

Anna M sa...

Hoppas du överlevde halvtimman i Herrljunga. Det finns bara en sak som är värre; en halvtimma i Öxnered.

Titta gärna in på Rotor på Bryggargatan 10 när du är i Borås.

Malin sa...

Helt enig med dig ang. Öxnered! Där har jag t.o.m. varit med om att tåget frusit fast!

Anonym sa...

o ja, vad jag har frusit i Öxnered, denna glömda plats i världen

Anonym sa...

Glömde underteckna,
Krister

Malin sa...

Igår träffade jag en kille på tåget som skulle byta i Grästorp. Det var tungt.

Tyvärr hann jag inte Rotor, Annaa. Men din kommentar fick mig att minnas att jag tidigare har skrivit om en av personerna bakom Rotor http://malinbloggen.blogspot.com/2007/02/forthmeiier-made-in-sweden.html