lördag, oktober 17, 2009

Blog Awards 2009

Så har jag varit på Afternoon Tea Party på Vecko-Revyn Blog Awards.
Jag är överväldigad.
Man kan lugnt säga att jag var en udda fågel i sammanhanget. På flera sätt. Det mest uppenbara var förstås åldern. Men också färgmässigt. Naturligtvis var det svart som gällde. Om de hade haft en klass som hette Årets färgklick så hade jag lätt blivit nominerad! Jag gick ändå inte ut SÅ hårt färgmässigt, snarare rätt modest i grön Katja of Sweden-klänning, röda lackstövlar och rött lackskärp, men de enda som för övrigt hade lite färg på sig var några vintage-tjejer, en av dem var Miriam från bloggen Kafferepet och en annan var Linnea från bloggen Mon Cheri och så en grabb med grön kavaj. Det var inte så många grabbar öht
Hursomhelst: nästan direkt såg jag chansen att få massage - och tog den! Och det var helt underbart! Därefter ställde jag mig i kö för att få sminkning och en trevlig tjej la en diskret och fin make-up på mig. Så fick jag ett läppstift. Därefter försökte jag rimma i HP-montern i hopp om att vinna en laptop (det gjorde jag förstås inte. Tur det.) och sen ställde jag mig i kö för att få fransk manikyr. Under köandet gick jag och hämtade fika från Wayne´s coffee: rooibos-te och ekologiska blåbärsmuffins och fick fin goodiebag från dem. Efter manikyr fick jag nagellack. Missade visserligen modevisningen, vann inga priser, blev förbannad på SL på vägen hem (ingen jävla ersättningsbuss kom) men goodiebagen från själva galan var verkligen fullmatad!
Det är kul att ha en blogg!

Uppdaterat: ni kan se mig på en av mingelbilderna på Fokis blogg! Foki var vinnaren av årets blogg.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men jag ser flera stycken som matchar både ditt gröna och ditt röda. Fin var du i alla fall!
Johanna

Annaa M sa...

Aha, då fattar jag var småtjejerna som kom intågande på Torget igår kväll kom ifrån! Folk trodde först att det var ett gäng transor men insåg snabbt att de var "äkta", utstyrda i höga klackar, rumpkorta glitterklänningar,pälsvästar (var inte det förra året?) ett kilo smink var och blonderade plattångade hårförlängningar. "Bloggträff!" tänkte jag. Djupt besvikna blev de, ingen gayglamour alls på Torget, väldigt grått och medelålders. De blev inte serverade heller och såg ganska stukade och sorgliga ut när de avvek.

Malin sa...

Johanna: Ja, på bilden på Fokis blogg är just vintage-tjejerna med och grabben med klargrön kavaj!
Annaa: Är Torget ett "ställe"?

Marikka sa...

Du verkar ha haft en bra kväll. Och snygg var du också.

Annaa M sa...

Jäpp, Torget är en gaybar i Gamla Stan. Jag antar att tjejerna trodde det skulle vara jättespännande.