tisdag, februari 20, 2007

Etiskt mode


Mitt sista inlägg om Modemässan får handla om etisktmode.se "som är tänkt att bli en internetbaserad mötesplats för designers och modeföretag som är intresserade av att utveckla och sälja produkter som är tillverkade etiskt försvarbart, dvs på ett miljöanpassat och socialt ansvarsfullt sätt."
Jag tyckte att mässan gav många hoppfulla exempel på att modet i framtiden kan leva upp till visionen som etisktmode formulerar.
Min slutliga generade, men stolta rapport blir att flera av designerna kommenterade mitt virkade-tovade-kedjehalsband och undrade var jag köpt det!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Malin!
Jag tyckte det var kul att läsa om din rapportering från STyle och har länkat till dig från www.styleatsthlm.se

Anonym sa...

PS, jag jobbar på mässan med webb och heter Kinna. DS

Malin sa...

Hej Kinna! Vad roligt att du länkat!
Glad och stolt!