söndag, februari 18, 2007

Salka agency

I Salkas monter fann jag många intressanta designers. Salka är agentur för nordiska designers och jag vill främst framhålla Anna Gulmann (Danmark) och Dead (Island).
Anna Gulmann är väldigt färgstark och rolig. Ska man haka på huvtrenden rekommenderar jag att göra det med Anna Gulmanns gula cape med huva!
Dead är designern Jón Sæmundur Audarsons märke. Han har designat kläder till Pink, Metallica, Red Hot Chili Pepper m.fl. Jag tycker att hans t-shirtar med palestinasjalen tryckt på sig är jättesnygga och roliga. Och huvtröjorna likaså. Jag frågade utställaren om detta med palestinasjalen var ett politiskt statement, men hon gled förbi det. Uppenbarligen betyder palestinasjal något annat nu, än det gjorde i slutet av 70-talet. Jag uppfattade att Dead finns på Grandpa i Stockholm, men kan inte hitta det på deras hemsida.

Inga kommentarer: