torsdag, februari 08, 2007

Overlock


I ett anfall av entusiasm köpte jag en overlock-symaskin på Blocket i höstas. Redan vid premiärsyendet gick det åt skogen och igår lämnade jag in maskinen för diagnos hos Kicki. Ja, problemet avhjälps nog med slipning av knivarna (jag råkade sy över knappnålar, som är helt OK i vanlig maskin, men INTE på overlock). När diagnosen var ställd övergick vi åt att hängivet och koncentrerat studera Stoff och Stils vårkatalog. Jag hade förberett katalogmötet med att studera senaste numret av Allt om Handarbete (som tidningen heter nu igen, efter att i några år burit töntiga namnet Ingelise). Jag upptäckte då att tidningen har en webbplats och en webshop där man kan beställa tyg, tillbehör och mönster direkt! De flesta modellerna vill man verkligen inte beställa material till, men den här klänningen tycker jag mycket om!

Inga kommentarer: