torsdag, januari 18, 2007

Unchain my heart


Idag ska jag lämna in min framsvettade tenta och nästa vecka börjar 10 nya fräscha poäng! Då ska vi diskutera kontroll och frigörelse och ombeds ta med ett plagg som vi känner olust inför pga att det ger känsla av alltför mycket kontroll eller frigörelse. Om jag var man skulle jag ta med slips. På kvinnor tycker jag att slips kan vara snyggt (det tycker jag på män också, förstås!) och uppfattar det ofta som en kommentar mer än en konvention, som den blir hos männen. Men att som kvinnlig chef ha slips känns inte som samma roliga kommentar, tycker jag. Igår kompletterade jag därför min annars rätt konventionella chefskostym (som inte precis är min dagliga look) med en tovad kedja. Det var kul att konstatera att den fungerade som kommentar, för det var många som undrade om jag kände mig fastkedjad i biblan och annat fyndigt....

Inga kommentarer: