söndag, februari 11, 2007

Stil - program 2, del II

När Stil tog avstamp i Elsa Beskow så var det också för att belysa det ekologiska modet som växer fram alltmer. Detta är ju ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat!
Är det ekologiska modet en övergående trend eller en framtid?
Reportern utgick från sin uppväxt i 70-talets Gröna Vågen och hennes minnen av Mamman och Kompisarna som färgade garn och hade dålig andedräkt. Sedan intervjuade hon Anja Hynynen på Ekovaruhuset. Hynynens engagemang var inte att ta miste på, men reportern slutade hela reportaget med att på något sätt ändå tycka att kläderna i affären färgmässigt och luktmässigt andades likadant som ur minnet. Jag har inte varit på Ekovaruhuset, men jag ska sannerligen gå dit nu! Jag tycker deras hemsida var mer informativ (trots alla särskrivningar!) än reportaget.
För oss lyckliga, som har en biljett till Style at Sthlm, kan ett besök hos Fair Made på mässan också vara värt ett besök.

Så, denna vecka säger jag Nja om Stil.

Inga kommentarer: