lördag, februari 24, 2007

Marina Kereklidou på Livrustkammaren

















Förra lördagen var jag, som sagt, och lyssnade på Marina Kereklidou på Livrustkammaren där hon höll ett kort föredrag i anslutning till utställningen Skor ger mer makt, flärd, magi.
Att lyssna på denna förtjusande unga kvinna var ett sant nöje och hennes erfarenheter som modell, designer, stylist mm är imponernade! Kanske är hon inte en lika erfaren föreläsare vilket inte hindrade att hon hann förmedla mycket under den korta tid hon pratade. Malin på Annas blog feat. Mel E har skrivit fem inlägg om föredraget som jag rekommenderar! (Nr 1, nr 2, nr 3, nr 4 och nr 5!)
På bilden ser ni Marinas skor och hur hon matchat dem. Under föredraget pratade hon en hel del om att skor, på olika sätt, matchar, kompletterar, kommenterar eller balanserar en outfit. Men jag undrar om det inte ofta är tvärtom - man utgår från sina senaste älskade skor och bygger outfiten efter dem? Jag fick en stark känsla av att det varit så i Marinas fall i lördags - dessa jättesnygga skor från Louboutin fanns bland hennes absoluta favoriter.
- Jag har inte så många skor som jag skulle vilja ha, var Marinas svar på frågan hur många skor hon har.

Inga kommentarer: