onsdag, februari 14, 2007

Lyckligt slut

Imorse ringde polisen och berättade att de hittat P:s motorcykel som blivit stulen under natten från vårt garage. Eftersom vi sov hade vi inte märkt någonting. Kändes lite märkligt att liksom bli upprörd och lättad på samma gång.
Påminde mig om en av gångerna min cykel blev stulen i Borgholm. En dag stod den utanför Systemet och jag väntade vid den för att se vem som kom ut för att cykla iväg på den. Det var en alkis som var känd för att i sin ungdom ha försökt bränna inne sin fästmö. Jag gick alltså inte in i någon diskussion med honom, utan gick hem och ringde polisen och berättade vem som hade min cykel. De åkte hem till honom och pratade om cykeln. Han hävdade att han köpt den i "god tro" men avslutade det hela med:
- Men vill hon så gärna ha den, så kan hon väl ta den!

Inga kommentarer: