lördag, februari 24, 2007

Antikmässan

Igår var det dags för ett litet mini-sportlov som avnjöts på Antikmässan i Sollentuna. Med tanke på hur mycket porslin bara jag själv slagit sönder genom åren, häpnar man verkligen över hur mycket som finns kvar! Det fanns hur mycket som helst till salu och fokus låg på 50-60-tal. Massor av coola grejor, men jag är glad över att kunna komplettera mina (något äldre) remmare.
På mässan fanns också två utställningar: glas av Astrid Gate och keramik av Carl-Harry Stålhane.
Modemässigt dominerade polotröjan bland besökarna. Jag trodde att jag skulle se många turbaner till salu, men ryktet om att de är moderna igen hade inte nått försäljarna här - eller så är de slut?

1 kommentar:

Malin sa...

Utställningen var också mycket snygg! Den hölls i anslutning till boken om Stålhane som gavs ut förra året av Petter Eklund.