tisdag, oktober 18, 2005

Littkes och självförtroende

















Igår fick jag hem Littkes: det litterära modemagasinet (2005:01) som jag beställt från Tidskriftsbutiken. I en artikel resonerar man kring mode och självförtroende - hör det ihop? Ja, menar artikelförfattaren, mode kan dölja ett dåligt självförtroende men också föda självförtroende och en egen stil. Detta tänkte jag på idag när jag lämnade affären Benetton. Där hade jag provat en fin kappa i grönt. Jag började i min vanliga storlek (40) men fick den inte ens över axlarna. Först storlek 46 satt OK. Fast då var å andra sidan mitt självförtroende rätt långt nere, så det blev ingen affär. Och det var ju bra.

1 kommentar:

Malin sa...

Man klär sig som ens roll för tillfället kräver och på det sättet kompenserar man ev. dålig självkänsla med att vara "rätt klädd", menar Ing-Marie Nordlinder i artikeln.