tisdag, oktober 11, 2005

Inspiration!

Idag lämnar jag tillbaka boken Sample till biblioteket! En fantastisk bok om 100 designers. Bara omslaget är som ett smycke och inuti törs man knappt bläddra i för alla idéer man får. Roligt är bara förnamnet! Den är ganska dyr, så gör som jag: lämna ett inköpsförslag till ditt bibliotek!
Nyligen läste jag Camilla Thulins bok Stil och där fick man några handfasta tips om just stil, men så rolig är den inte. Dessutom känns det som att hon representerar en helt annan typ (stil, kanske eller ekonomisk tillhörighet kanske ännu hellre) än jag själv tillhör. Jag är nog mer nöjd med boken Chic då som jag tycker mer handfast går in på problemet glipor, bullibull och hur man ska förhålla sig till dessa fenomen.
Och roligt har man också när man läser Do Redo - jag antar att den stilen kvalar in under begreppet "rebellslöjd".

Malin

1 kommentar:

Malin sa...

Ja, efter att jag skrivit inlägget kände jag ett hugg av dåligt samvete...och jag tycker att din beskrivning var väldigt träffande; "blandning av rekorderlig och flärdfull". Det hon trycker på är ju också att allt är rätt och att man ska följa sin egen känsla - det är sympatiskt!
Ang. dina visioner så läste jag fel och trodde du skrev "poetiska" och blev väldigt imponerad...om du vill kan jag redigera ditt inlägg?
Roligt att du gillar sjalen!
M