söndag, oktober 23, 2005

Doppler och Volvo lastvagnar

I onsdags presenterade jag 10 nya böcker (i rasande takt) då bokhandlaren i Bålsta hade releaseparty för sin läsecirkel. Det är tur att man själv har glädje av att läsa för sedan jag pratat klart såg jag att nästan ingen valde de böcker jag pratat om, så någon inspirerande bokpratare är man uppenbarligen inte...
Men min egen absoluta favorit är Doppler av Erlend Loe. När jag nu läser på Cappelens hemsida så ser jag att han redan kommit ut med en uppföljare - Volvo lastvagnar. Vilken lycka!

1 kommentar:

Malin sa...

Målet var att deltagarna skulle få en liten inblick i de titlar som ingick i läsecirkeln (ca 80 titlar...) och att alla skulle välja en första bok.
Sen var nog målet att det skulle vara "trevligt" och där tror jag, eventuellt, att jag nådde en viss framgång.