lördag, april 11, 2009

Nr 13 på listan - Visa axeln!

I torsdags besökte L och jag outleten i Barkarby och på Acne hittade jag den här tunikan som jag tyckte var cool. Inte för att jag tänker möta våren med den, men jag hoppas att jag vågar använda den när jag blivit lite mer solbrun i sommar. Eller är den för mycket? Jag har fått mig en ny släng av oro vad gäller ålder och kläder pga ett löjligt reportage i senaste Damernas Värld. De menar glatt att det finns mode för alla åldrar och visar sen tips vad som kan passa bland rådande mode för respektive ålder. Men egentligen så visas 4 stilar och en stil för varje ålder. Förutsägbart och trist, trist, trist! Färgglad stil är naturligtvis bara för 20+. När man är 40+ föreslås en trist businesstil. Jag som trodde att mode och stil var något skiljt och att man kan hitta modedetaljer som passar ens stil oavsett ålder. Samtidigt blir jag orolig av sådana här reportage, för självklart vill jag inte framstå som en patetisk typ och just nu oroar jag mig alltså för att bar axel är för mycket för en dam i min ålder.

5 kommentarer:

Evis sa...

Jag tycker att det ser jättesnyggt ut. Och att Damernas Värld och liknande är idioter (i detta avseende).

Anna sa...

Du ser fantastisk ut! Som alltid!

Annaa M sa...

Någon gång skulle jag vilja samla alla dem som ger råd om stil för kvinnor över 40 till ett litet möte och fråga hur de tänker och varför. Sen när jag hört det be dem sluta ge tips just till den delen av mänskligheten när de ändå aldrig kommer längre än till svarta raka byxor, kavajer, koftor, beige polo och skjortblusar. Typ.

Bar axel går alldeles utmärkt.

Malin sa...

Tack för support! :-)

Mrs J sa...

Snyggt tyckte jag! Och vilken ålder hade journalisten som kom med stilförslagen för 40+?