söndag, mars 15, 2009

15 sätt att möta våren

I senaste DV Mode finns ett reportage som tolkar vårmodet 2009 i ett antal statements. Det blir lite kul när man sätter upp dem som en slags checklista:

1. Tänk stort
2. Res till Santa Fe
3. Älska heavy metal
4. Blanda respektlöst
5. Var långrandig och sätt dig på tvären
6. Skapa helhetsintryck
7. Dröm i rosenrött
8. Låt det undre bli det yttre
9. Klipp till, riv upp, rocka loss
10. Visa vacker tass
11. Köp för stora jeans
12. Bli en futuristisk feminist
13. Visa axeln
14. Ta franslektioner
15. Bevara korallreven

Även om punkterna befinner sig på väldigt olika nivåer som "Bevara korallreven" och "Köp för stora jeans" så tycker jag ändå att här finns en del att fundera över. Om man inte tar "Låt det undre bli det yttre" som en uppmaning att visa underkläderna, utan mer bildligt, hur ska man då klä sig? Det kan bli riktigt intressant! Och hur blir "Visa vacker tass" i kombination med "Var långrandig och sätt dig på tvären"?
Jag undrar om inte Malinbloggen ska ta till sig denna lista och presentera sin egen tolkning. Någon annan som är med?

2 kommentarer:

Mrs J sa...

Äsch, tror jag väljer nr 3, 5 och 6! Fast jag ställer gärna upp på nr 2 om någon bjuder mig.

Anonym sa...

Ja, det vore roligt.