söndag, april 26, 2009

Den sista listen-syndromet














Jag lider av SLS (sista listen-syndromet) dvs det är ibland nästan omöjligt att göra det där allra sista i ett projekt. SLS är väldigt vanligt hos hemmafixare som stolt visar sina nyrenoverade hem och i förbigående säger - "ja, det är bara listerna som ska upp här, sen är det klart". Igår stickade jag klart en sjal och ni ser trådarna som jag ska fästa "sen" hänga löst. Men ibland lyckas jag bemästra SLS! Idag sydde jag fållarna på senaste "nya överdels-projektet"! Klart!
Blusen är sydd efter ett kaftanmönster jag haft liggande i ett bäckobölja-tyg (jag tror man säger seersucker nu??) som också legat till sig i några år. Hemmajuryn var lika likgiltiga som de tyckte att resultatet var. Och det var precis det jag var ute efter: en neutral och vanlig blus.

Inga kommentarer: