onsdag, april 22, 2009

Göteborgs konstmuseum


I Göteborg har man det förnämliga systemet att man kan köpa ett årskort till museerna för endast 40 spänn! Så idag passade jag på att besöka Göteborgs konstmuseum för jag älskar Carl Kylberg och den här med det cyklande paret av Ragnar Sandberg! På museet fanns också en utställning av självlärda konstnärer, Annan konst, som jag var nyfiken på. Tyvärr blev jag sur! 99% var täljda gubbar av män. Inget fel på gubbarna men nog finns det väl en och annan flamskvävnad eller broderi av någon dam att visa upp också? Eller är det inte konst??
Sen tycker jag att Göteborgs konstmuseum bara kan bli bättre på skyltning och då menar jag den övergripande skyltningen - vart man ska gå för att se utställning si eller så.

Imorgon blir det Borås och då hoppas jag hinna med en visning av Marimekko-utställningen på Borås Textilmuseum!

Inga kommentarer: