torsdag, april 30, 2009

Beslut!

Nu har jag efter mycket provande och funderande beslutat mig för att lämna tillbaka Matthew Williamson-tunikan och förmodligen också byxorna!
Jag är mycket tacksam för alla kommentarer! Jag håller med om att tunikan ihop med kjol blev stark tantvarning. Grejen är att tunikor med valkar och tights OCKSÅ är tantvarning, tycker jag. Sen började jag fundera över varför jag skulle kämpa för att ha ett plagg som fick mig att känna mig "som en med valkar" när jag kan ha kläder som får mig att känna mig slank? Idiotiskt! Jag får helt enkelt passa tunikan till avdelningen "snygga kläder som inte passar mig"...
Är du spekulant på Tunika (stl M) eller Byxa (stl 42) så hör av dig med ett mail till bloggen. Jag lämnar tillbaka på lördag eller söndag.

3 kommentarer:

Mrs J sa...

Jag fuskar med gördeltrosor från Lindex under snäva klänningar. Har ingen egentlig övervikt, men väl en del fluff runt magen efter alla graviditeter.

Malin sa...

Samma här, fast inte ens gördel eller nyinköpt åtsmitande underklänning hjälpte i det här fallet!

Annaa M sa...

Du har fullständigt rätt angående tantvarning på tajts och tunika! Har i alltför färskt minne tanterna i sina brokiga tajts och tunikor som knappt täckte ändan, förra gången det begav sig, runt 1989. Hoppades den tiden aldrig skulle komma igen! Med visserligen enfärgade tajts, men tunnare och tajtare tunikor. Usch!

Det var nog ett bra val att lämna tillbaka, även om inte valkarna syntes så tydligt på bilden. Men jag förstår precis hur det kändes. Felpackning och bristande tid till ompackning gjorde att jag på två resor förra veckan gick och försökte hålla in hela kroppen i ett stycke turkos trikå! Brrr...