lördag, april 25, 2009

Matthew och jag. Igen.


















Vid frukosten började jag orera över hur HM ställt sig emellan mig och Matthew Williamson. Att vårt förhållande nu kanske aldrig kunde utvecklas. Att jag var besviken. Till slut undrade P vem denne Matthew egentligen är, eller Matte som vi helt enkelt kallar honom nu. Så jag fick demonstrera och prova tunikan, som jag ansåg var för liten för mig och mina valkar. Varför, varför, varför var HM så jädra småsnåla och bara gjorde den i S och M? Var inte detta typiskt en modell som skulle passa oss sk stora kvinnor?? Överraskande nog var P mycket försonande och tyckte att jag skulle behålla Matte i mitt liv. Han föreslog svarta tights till.
Jag tror aldrig att jag kommer att våga gå ut så.





Men möjligen såhär?














Sen är det kostymbyxorna, då. Jag har kombinerat dem med en gammal festkavaj från 90-talet. Fast jag vet inte. Kanske man kan både ha och mista byxorna?

7 kommentarer:

Anna sa...

Supersnyggt med tightsen tycker jag!

IngelaMollly sa...

Du ser verkligen ursnygg ut på översta och nedersta bilden! Läckert! =)

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Den första outfiten passar du ju jättebra i!
Jag tycker du skall ha tightsen till!

Bim HD sa...

Hm... den tunikan ska du ha tights till - INTE kjol, basta ;)
Må så grankott...
hm, lite avis - ja ;)

Annaa M sa...

Ska du ha kjol till så ska du ha en snäv som är bara lite längre än tunikan, den behöver knappt synas men proportionerna blir bättre och framförallt blir rörelsefriheten så mycket större! Däremot ska du icke ha kjolen på bilden!

Jäpp, det är jäkligt snålt med storlekarna, håller med!

Byxorna känner jag mig osäker på, jag bär ju aldrig den typen av byxor själv så här skulle de bli hängande.

Evis sa...

Jag tycker båda var hemskt snygg, tunikan särskilt med tajtsen.

Mrs J sa...

Hmm, jag som beställde den blå tunikaklänningen i M. Hoppas att den passar då. Sedan håller jag med föregående tyckare om tightsen, snyggt! Risk för tantvarning med för lång kjol till, sorry! Den blå byxan gillade jag också.