måndag, juli 07, 2008

Utflykt till Sala














Förra lördagen gick den årliga utflykten av stapeln! I år var det Tema Sala med besök på Agueli-museet och Sala Silvergruva. Däremellan så många loppisar som möjligt och obligatorisk fika vid vacker badsjö. I Morgongåva svängde vi in till Röda Korsets Kupan och där fann jag denna snygga klänning i grått och rött för 20 kronor - fast just denna dag var det 50% rabatt på alla textilier så det blev 10 kronor...Äntligen är jag i nivå med Krimskramsbloggens fantastiska fynd! Förutom klänningen (med tillhörande galge från Selma Jansson i Enköping) så kunde jag komplettera min glasassiette-samling med ett nytt mönster.

Aguélimuseet visade sig var en liten, men naggande god, pärla. Jag tyckte mest om Ivans landskapsbilder och tänker att jag ska läsa en biografi om honom, någon gång när jag har tid...

Vid Sala Silvergruva visade sig vi alla vara lite av klaustrofobiker och skadade av skolresor, så ingen ville låtsas intresse i någon ort. Däremot gick vi gärna och besökte Stenboden! Jag fick min födelsedagspresent av Syrran (som visas vid annat tillfälle) och sen var det dags för en loppis till. Där hittade jag både metallicfärgade stickor och klassisk mässingskula från Skultuna.

Inga kommentarer: