onsdag, juli 23, 2008

Kåge och suckulenter
















Tack vare Gagga så tog jag tag i min halvhjärtade suckulentsamling - den bestod av några ledsna taklökar som jag fått från Syrrans koloniträdgård i mina tre Wilhelm Kåge-krukor (och dem har jag misskött å det grövsta- det är de med prickar på). Efter besök hos Gagga så har jag planterat om, cyklat runt och letat efter Gul fetknopp och andra godingar (som jag inte hittat än, men som jag tror att jag hittar på Orust i nästa vecka) och inhandlat några små på Bauhaus (är inte det ett konstigt ställe att handla krukväxter på??). På Lata Pigan hittade jag två krukor till, fast utan prickar. Nu har det blivit riktigt fint, tycker jag!
Kåge gjorde också krukor i denna serie för hörn, alltså som blir nästan trekantiga. Jag har aldrig sett dem, men har du en som står och dräller i garaget, så hör av dig!

1 kommentar:

Gagga sa...

Roligt att kunna inspirera! Men så fina krukor har inte jag. Har faktiskt aldrig sett denna modell tidigare. Jättefina!!!