måndag, juli 07, 2008

Trädgårdskonst...

Resan till Arvika verkar ha haft ett sammanhängande tema - trädgårdskonst.... (jag fnittrar nervöst bara jag hör ordet). Det började med en liten gråsparv i keramik som jag inte kunde motstå på Ica i Grums (köpte den under förevändning att jag skulle ge den till Syrran. Ha.) och sen den här glasgrejen, som nog inte är Erik Höglund, som nu hänger i det kapade plommonträdet och toppades av en mystisk ram som jag tänkte skulle stå bland blommorna och sen rosta med lite patina....
P undrar när första tomten flyttar in...bevare mig väl!

Men fiskarna i haven
Och fåglarna på taken
Människor i husen
Tände alla ljusen
men jag kan inte se, för
Jag kan inte flyga
Och jag kan inte dyka
Jag kan bara blunda och lägga mig igen...

2 kommentarer:

Malin sa...

Precis innan Syrran skulle åka hem, så visade jag henne Gråsparven och hon blev GLAD! Så nu bor Gråsparven i Uppsala och vi har nästan inte alls en trädgård med trädgårdskonst längre!

Anonym sa...

Nej, håll dig till dina vackra klematisodlingar/Krister