torsdag, juli 12, 2007

Utflykt i Uppland VI

Igår var det dags för den årliga utflykten med damerna - i år var vi 3. Fokus var kyrkor i södra Uppland. Vi besökte fem kyrkor och gick in i tre. Alla medeltida och alla inom en radie av 9 kvadratmil ungefär. Man kan undra hur mycket folk det egentligen bodde här under 1400-talet? Fanns det tillräckligt för att fylla alla dessa vackra kyrkor? Albert Målare med lärlingar måste i vilket fall haft bråda dagar!

Här ses en detalj från Villberga kyrka där jag föll i stavor över de fina bårderna överallt. Något att överföra till vinterns stickning/virkning kanske.


Utanför Härkeberga kyrka fanns en liten shop där vi alla tre köpte galltvål, något som jag läst om på Annas blog feat. Mel E. Jag ser fram emot mitt förändrade liv!


Sen hittade jag en vit kappa också, på Selmas i Enköping. På det hela taget var det en mycket lyckad dag!! (Med förra årets sommarstängda erfarenhet i minnet hade denna resa också föregåtts av nogrann research)

Se själva vad glada mina kompisar ser ut!! För övrigt så reste vi under artisnamnen Tant Röd, Tant Grön och Tant Blå. Helt oplanerat faktiskt.

Inga kommentarer: