fredag, juli 18, 2008

Sill och fiskfat III














Några gånger hade vi loppis inom vårt radhusområde. Vi liksom bytte prydnadssaker med varandra. Ett år var det i nära anslutning till Mors dag och jag försökte manipulera L till att köpa detta fiskfat till mig. Men hon förhöll sig kallsinnig eftersom hon redan hade köpt en finare porslinsprydnad som passade mig mycket bättre än ett vardagligt fiskfat... Så jag köpte fiskfatet själv och det var det som jag dukade med igår när sillen stod på bordet igen!

3 kommentarer:

Gagga sa...

Suveränt fina fiskfat!!! Alla tre. Har några stycken jag också. Gröna. Men inget som liknar just dina. Kan inte heller låta bli att köpa fat i form av fiskar eller löv.

Anonym sa...

Grattis Malin
önskar vi från Skåne, Krister

Malin sa...

Gagga: det kommer ett fiskfat till snart...
Krister: Tack för gratulationen - min dag blev ett enda långt firande!!