måndag, juli 14, 2008

Småland












Loppis i Moheda


Vi har varit i Småland i helgen. Svägerskan har byggt nytt hus - bokstavligen av resultatet från orkanen Gudrun. Huset står på en av dessa öppna ytor som Gudrun orsakade och kallas därför för Gudruns glänta.
På söndagen besökte vi en jätteloppis i Moheda. Där fanns allt! Intressant att se att en spinnrock i perfekt originalskick såldes för 45:-. För 30 år sedan hade den gått för 500:-. Nu var det rostiga kaniner (trädgårdskonst) som gick för 500:- istället.
Själv är jag ytterligt nöjd med den udda tallriken Bandorra från Gefle porslinsfabrik för 10:-!

2 kommentarer:

porgilita sa...

Döm om min förvåning när jag såg dig när jag googlade på gudruns glänta. Hoppas resan hem gick bra, det blev ju några mil på på kort tid. Var på loppisen igen på tisdagen och köpte 3 kyrkbänkar som ska bli svarta.Det ska bli jättefint att ha dom på verandan men Sigge är mer tveksam. Annars har vi inte hunnit logga in på solstolarna ännu, fortsätter med plattläggning, planerar matjord o.d.Phu!! mycket att göra. Hälsa alla från Lena.

Malin sa...

Men nu när det varit så varmt har ni väl suttit i solstolarna och simmat i poolen, hoppas jag??
Det låter spännande med kyrkbänkar på uteplatsen!

Resan hem gick jättebra!