tisdag, juli 22, 2008

Erik Höglund















Jag hörde ett radioprogram om Erik Höglund där man bl.a. framhöll hans bruksglas med synliga luftbubblor som medveten dekoration. Det fick mig att minnas min vas och min sejdel i skåpet - kan det vara Höglund? Jag kunde ju ta mig till Liljeholmen för att kolla in Erik Höglund-samlingen eller åka till Falkenberg och kolla deras utställning eller gå till biblioteket...














De här roliga askfaten är garanterat Erik Höglund - men vem näns aska på den nakna damen?

4 kommentarer:

Gagga sa...

Erik Höglund hör till mina favoriter.
Vet inte om du var inne hos mig såpass så du hann se hans grejer i "bruna glasfönstret" o de gröna i köket......
Tror nog att de på övre bilden hör till hans alster. Att de nedre gör det är jag ju 100 på. Har en drös med sådana.

Malin sa...

Mina på den övre bilden har signering - du vet kanske hur Höglunds signering brukade se ut?

Jag såg dina gröna i köket - och jag blev grön av avund!

Gagga sa...

Kollade just under mina EH grejer. Verkar som om han signerade enbart med ett H och sen numrering.

Malin sa...

Hm. Då är det nog Höglund jag har. På min gröna står det "H 927/40" - kul! Tack, Gagga!