torsdag, april 03, 2008

Hyllning till danskt mode!

Idag var jag klädd i dansk design som en hyllning till danskt mode och den danska kvinnan! Visst finns många danska märken i svenska affärer - tack! Och man skulle kunna tro att det inte är så stor skillnad mellan oss skandinaviska länder, men jag vill hävda att det är det! Jag tycker mig se större variation i klädsel mellan de danska kvinnorna än man gör i Sverige (eller så är just bibliotekariegruppen mer varierad i Danmark än i Sverige? Fast jag tyckte det var skillnad på stan också...?). Jag tycker ändå att det fanns mer annorlunda och djärva kläder i Ålborg. Jag provade t.ex. ett par brallor från Bitte Kai Rand som såg skittuffa ut på expediten - man fick vika, knäppa och dra till...Nu såg de ju inte så tuffa ut på mig (fast det kan man väl inte beskylla brallorna för)...men grejen är att expediten var i min ålder och det såg inte tillgjort ut - det var helt enkelt tuffa byxor för damer i min ålder. Jag gillar mycket av de svenska designerna men faktum är att det mesta helt enkelt inte funkar på en dam i min ålder...jodå...Anna Holtblad kanske, men hon är ju inte precis tuff... Jag är helt enkelt avundsjuk på alla kvinnor i Danmark!
Så idag hade jag min blommiga Noa Noa, mina blå Dico-stövlar och min knallorangea Vila-kappa...(som förövrigt väckte uppståndelse som kanske varande lite väl färgstark och likna kommunal-orange...hm...ska jag komplettera med en spade att hänga på, när jag väntar på pendeln?)

Inga kommentarer: