söndag, april 27, 2008

Gladiatorsandaler

Som alla vet så är det gladiatorsandal som gäller i sommar! Här hemma har vi diskuterat härskartekniker en hel del (och igår, när jag försökte få bort en smörfläck insåg jag att smör har en väldigt effektiv härskningsteknik) men jag vet inte om jag går ett steg för långt om jag menar att gladiatorsandaler kan vara en del i ett subtilt spel? Förmodligen. Fast högklackat lär vara en maktsignal och hög klack i kombination med gladiatormodell? Kolla Acnes modell här:

















Jag tycker den är riktigt snygg, men pris, klackhöjd och redan stort skoinnehav (bl.a. dessa även om de förstås inte går att jämför, jag vet, men ändå) har stoppat mig från inköp. Och nu är den slut, tror jag.
Sommarens modell från Acne är något billigare, men fortfarande dyr och klackhöjden är ju så låg att maktdimensionen bleknar:


















P har i alla fall sitt på det torra i sommar genom sina gamla vanliga sandaler av typen "stadig och lämplig för person som vill ha något bra på fötterna när det är sommar" som nu L helt överraskande etiketterade såsom varande gladiatorsandal!!

Inga kommentarer: