tisdag, april 01, 2008

Aalborg

Befinner mig før nærvarande på konferens i Ålborg! Temat ær Learning, innovation and the use of information. På bussen till konferensen imorse så funderade jag på vilket svenskt ord man skulle anvænda før "innovation" och nu har jag lyssnat på en hel førelæsning om hur man kan beskriva "innovation"! Det ær ju inte riktigt kreativitet, nytænkande, lærande, entreprenørskap... Men jækligt intressant ær det!
Sen vill jag gærna berømma mig sjælv før att vara en vaken person: i førberedelserna infør denna resa ingick att jag spanat in en affær som skulle sælja mærket "Snygg". På bussen från flygplatsen satte jag mig alltså redo att spana nær vi nærmade oss Centrum - och japp, jag såg skylten Algade och hoppade av på næsta hållplats och var inne i rætt butik inom några minuter! vilket var tur eftersom affærerna stænger 17.30 och jag landade strax føre 17.00 i Aaalborg (nu kanske ni fattar hur effektiv jag var!). Affæren var en lite trevlig boutique som hette C.O. och førde bara en av Snyggs modeller, ett armband. Men jag høll till godo! (Dessutom tænkte jag fel vad gæller svenska kronans førhållande till danska kronan och tyckte ett kort tag att jag gjort ett verkligt fynd...) Jag tog sedan en fønstershoppande promenad vilket kommer att kræva en ytterst fokuserad promenad efter konferensdagens slut och føre 17.30 idag!!

Inga kommentarer: