lördag, december 30, 2006

Stuprörs-spotting


















Det blir si och så med läsambitionerna när man vill ha lite tid på stan också... I två dagar har jag nu ägnat mig åt att spana på väldigt smala jeans. Jag började med att prova några J Lindeberg på Barkarby Outlet. Det tog lite tid att förstå att storlekarna tydligen är större än de brukar vara, men när jag hittade två olika modeller som gick på mig (hette de kanske Cia och Tina?) så var både jag och den vänliga flickan mycket nöjda. Visserligen var de snygga om man förtränger kroppen ovanför linningen, dvs de var alldeles för lågt skurna för mig. Jag skulle tro att jag går under beteckningen "slank för min ålder" men det går inte att komma undan ett visst gumfläsk i midjan (valkvarning) och lågt skurna jeans är verkligen inte smickrande då! Väl hemma fann jag HM:s katalog och insåg att önskemålen går att kombinera: hög midja och smala ben. På HM heter de &now och de passade jag på att prova igår. Jodå, helt okej faktiskt. På Åhléns prövade jag också en Nudie-modell som också funkade. Tyvärr hittade jag inga Acne i rätt storlek, deras modell Hex ska uppfylla mina kriterier lovade den vänliga expediten. Drabbad av vankelmod och viss ekonomisk nykterhet så köpte jag inga byxor. Idag sydde jag istället om ett par gamla stretchiga Lindex-jeans som får duga så länge...

Inga kommentarer: