lördag, april 19, 2008

Fantastiskt!















I torsdags skrev jag om min virknålsdiskussion i Göteborg och hur jag suktade efter fler metallicvirknålar från 60-talet. Igår träffade jag en vän och, tydligen, läsare av bloggen som hade samlat ihop sina virknålar som hon fått av sin mamma på 60-talet! Det var en generös mamma!! Och nu är de mina! Visst är det fantastiskt?
Och kolla på bilden: fast det är samma märke (Inoxal) så har virknålarna olika längd. Man skulle vilja veta...de långa, tillverkades de i början av 60-talet och sedan kom man på att man kunde göra dem lite kortare och därmed lite billigare? Eller har längden någon praktisk betydelse? De virknålarna som är längst till vänster är tvåfärgade. Finns möjligen fler varianter?
Delta gärna med ditt kunnande! Och såklart...ligger det och dräller coola varianter av virknålar och stickor i dina lådor, så hör av dig!

Inga kommentarer: