torsdag, april 10, 2008

Malin-mekko

Jösses Amalia! Idag har jag sprungit på så många HM-affärer och jagat Marimekko-plagg att jag nästan skäms.... Jag trodde jag var ensam om att tycka att detta samarbete var värt att notera, så jag gjorde min första räd på lunchen. Då var det väldigt utplockat! Men jag hittade denna klänning:


















V-ringningen är djup, så det krävs något under. Vit tröja och vita jeans kommer också att gå bra...De orangea skorna är fina till. Och min orange Vila-kappa också, förstås.
En expedit berättade att de skulle få ny sändning vid 15.00-tiden, så efter jobbet var jag på ny jakt. Först hittade jag denna tunika:



















Kanske inte så tydligt, men färgerna är turkos och cerise och materialet är silke + bomull. Kändes solklar.



















Och detta linne i samma färger blir perfekt att träna i!
Min nya sportidentitet behöver lite uppmuntran då och då.
(Kanske ska skapa en ny kategori i bloggen: livslögner?)















och så en väska....



















...och en tunika till.
Men hela tiden letade jag efter den där snygga klänningen de visade och som "inte hade kommit" eller "tog slut redan imorse" eller "vi har hört att vi får två klänningar imorgon bitti" eller "det kommer många imorgon".

Hm. Många och motstridiga bud. Klänningen började framstå som mytisk.
Okej.
Jag gick in på EN butik till.
Och där var den!


















Frågan är nu: vad ska jag lämna tillbaka och vad ska jag behålla??

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kära Miss Malinmekko!
Jag tycker att alla plaggen är mycket snygga och de kommer att sitta bra på dig. Måste du lämna tillbaka något alls? Klänning nr 1 är ett måste. Och den mytiska klänningen som du till sist fick tag på måste ju vara kvar. De tre som har samma färgställning vill ju gärna vara tillsammans men där skulle jag absolut behålla väskan och linnet, de passar så bra ihop. Ja detta var väl inte till någon som helst hjälp, men vad kan man förvänta om man ber om moderåd av en förvirrad länsbibliotekarie....
I vilket fall var det jättekul att ses igår. Mera sånt! Jag har ju klippkort på Stockholmståget nuförtiden, så det blir fler tillfällen.Hälsar Maria T

Malin sa...

Hej! Måste bara berätta att jag varit i Bålsta för första gången i livet, det senaste dygnet. När jag gick upp till tåget och mötte alla som kom hem på fredagseftermiddagen tänkte jag "här bor Malinbloggen-Malin..." och i nästa ögonlick såg jag något turkos i ögonvrån och insåg att du just passerat!
by the way så shoppade den här Malinmekkon just en klänning (den hellånga svart/vita), två sjalar, en väska, en t-shirt och ett halsband på hm.se. Nu hoppas jag bara att de inte säger sedan efteråt att allt är slut.
Ses en annan dag!

Malin sa...

Maria: Det lutar nog åt att allt får stanna kvar hos mig - beroende på hur tvätt-testet utfaller på bomulls-silke-tunikan!
Jättekul att ses, som sagt!!

Malin: Hoppas du gillade Bålsta! Just igår anfölls jag av lyckokänsla över att bo här när jag cyklade hem från träningen... Hoppas du blir nöjd med dina M-mekko-inköp!

Gagga sa...

Underbart med Marimekko!!!!
Var själv lite sent ute. Kunde ju inte tro att jag skulle hitta nåt av detta i lilla Charlottenberg. Men hem kom jag idag med svart/vit klänning/tunika som jag tänker svälta mig i (se bild på min blogg)o svart/vit sarong som jag lagt på bordet som duk.
Skulle ha köpt fler grejer om de hade funnits kvar.

Malin sa...

Just nu är jag inne på att lämna tillbaka nr 1. Det är lite Barbapappa-varning på modellen. Det är det på den sista också, men den har ärmar och färgerna är mer rätt.