lördag, april 26, 2008

Malinbloggen testar


















Jag föreslår att om du är under 40 år så slutar du att läsa här!

Jag har alltid tyckt att gördlar, korsetter och allehanda shaping-strumpbyxor gått under rubriken "bluff & båg". Det som finns där, kan ju inte bara försvinna, möjligen tryckas någon annanstans!

Jag har alltid tyckt att damer i övre medelåldern som beskrivit sina valkar som något som "plötsligt varit där" som ömsom rörande och ömsom har det låtit som ett avsnitt ur Kafka (...en morgon vaknade Gregor Samsa och fann sig vara förvandlad till en skalbagge...). Så jädra oväntat är det ju inte att man lägger på sig, ett och annat samband kan man ju faktiskt ana! För mig har det oväntade och svåra varit att acceptera att det är så jädra svårt att "återgå". Nästintill omöjligt om man inte vill ansluta sig till fakirklubben. Och eftersom jag är mycket för genvägar så tänkte jag att jag skulle testa gördel. Döm om min förvåning när det faktiskt funkade! Alltså valkarna fördelas på en större yta....eller, nja, en del av dem bullade ut ovanför gördelkanten...och, hoppsan, ett konstigt veck uppstod helt omotiverat mitt på magen när jag satte mig.... Jag återkommer när jag testat produkten i skarpt läge!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ok Nu måste jag skriva.
NEJ MALIN!!
Varför ska man klämma in sig i dessa?
Ont i magen får man (jag har alltså testat ) inte kan man sjunga ordentligt heller, luften och magstödet försvinner (har testat ).
Det kan vara snyggt och sexigt med tajt klänning trots en del valkar. Faktiskt.

K.

Malin sa...

Hej K! Tack för kommentar med lite glöd! Och tack för bidrag till själva testandet: nu vet vi att et inte funkar att sjunga med gördel, det hade jag nog aldrig tänkt på att jag skulle kolla.
Det kan absolut vara snyggt med tajt klänning och valkar, det är bara att jag inte känner mig bekväm i det.