torsdag, april 17, 2008

Göteborg














Idag har jag varit i Göteborg. När jag gick en sväng på stan tänkte jag att alla göteborgare är så snygga! Efter ett tag kom jag på att jag förmodligen tyckte det för att så många log emot mig! Solen sken nämligen!
Vid ett besök i fina garnaffären Strikk så diskuterade vi snygga virknålar. Jag har en jättefin i turkos metallic och ägarinnan hade en grön metallic - som jag försökte köpa - fast det visade sig att hon fått sin virknål av sin mamma på 60-talet. Och jag har fått min virknål av min mamma på 60-talet. Jag har också haft stickor som var metallicblå med vita prickar - som jag tappat bort!!
Nu vet jag alltså vad jag ska spana efter på loppisar i fortsättningen. Och har du snygga virknålar eller stickor i lådan så vet du vem som kan bli glad!
Som kompensation köpte jag ett par randiga stickor i plast.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men yippie!! Vad roligt att hitta en kul, intressant, begåvad och inspirerande blogg! Jag tycker det går långt mellan gångerna då jag hittar bloggar som utgår från både hjärna och hand. Jag kommer tillbaka! Anna i Malmö

Malin sa...

Hej Anna! Tack för berömmet -Välkommen hit!