måndag, januari 08, 2007

Vänd på biten- tänk om!


I helgen har jag, som sagt, lagt pussel. Det som som slår en gång på gång är hur jädra enkelspårig man är: man håller pusselbiten åt ett håll och kan inte för sitt liv få den att passa in någonstans. Så vänder man på biten och ser en helt annan bild, och så passar den! Jag tänker att jag ibland är lika enkelspårig i förhållande till mina klädköp. Jag köper ett plagg i avsikt att användas på ett visst sätt och tycker att det är ett "felköp" om det inte funkar så. I helgen har jag, förutom att lägga pussel, försökt rensa lite bland hyllor och i garderoben. Men vissa saker är det svårt att göra sig av med, trots att utnyttjandegraden är låg... T.ex. försökte jag erkänna för mig själv att den här var ett felköp (vet inte om jag lyckas länka, det är iaf en HM-klänning som påminner om den här). Jag gillar fallet i kjolen men tycker att skärningen under bröstet är alltför babydoll-aktigt för att passa mig. Jag har dessutom alltid en långärmad tröja under eftersom jag tycker den är för urringad och då blir den aningen för trång för att vara bekväm. Den var ju inte dyr, så varför inte fimpa efter några gångers fest-användning? Eller? Tänka om...? Inte tänka klänning utan tänka kjol? Inte tänka fest utan tänka vardag? Ha långärmad tröja över istället för under?? Jamen då kunde ju min älskade S'nob-tröja, som jag knappt använt och som nu blivit sovtröja, eftersom jag inte klarar av att slänga den, kanske passa ovanpå? Och kan då de röda Gardenia-stövletterna passa till?
Det blir mitt bidrag till utmaningen: Kombinera två felköp så att de blir en hit!

Inga kommentarer: