torsdag, januari 11, 2007

Äckel






















Såhär i vinterkräksjukans tidsmässiga epicentrum kan det väl vara lämpligt med en lite betraktelse kring vad man äcklar sig på? Jag har mycket svårt för inredningsreportage eftersom de alltid är så klämkäckt stilmässigt korrekta och jag vill gärna lista några exempel på äckelmeningar:

* Hon och Han har inrett sitt hem i en charmig blandning. Eftersom båda älskar att resa är hemmet fyllt av lustiga, antika fynd från lokala marknader (krääääk)
* Hon är så förtjust i gamla glas. På den antika skänken, som Hon ärvt från mormors gård i XX samlas samlingen tillsammans med modernt konsthantverk (krääääääääk)
* I det rymliga och gemytliga (gulp) köket finns plats för umgänge. Vid köksbordet sitter barnen gärna och gör sina läxor (dream on).
* "Vi ville ha ett hus där det verkligen gick att vila och umgås, därför har vi gjort det så avskalat och fritt från prylar som möjligt" (ha, ha, ha)
* På den gamla badbryggan (!) samlas hela familjen för långa familjefrukostar (inga små barn som dyker i? Inga tonåringar som sover eller som sitter och leker lik? "Hela familjen" består kanske av ett antal vuxna?) alt: "Hela grannskapet kommer gärna till trädgården där Han murat en grill i traditionell stil".

Nä, nu orkar jag inte längre... Egentligen ville jag bara berätta att jag ändå utsätter mig för den här tortyren, eftersom jag tror att det är nyttigt för mig. Dessutom får man ju ibland ett och annat käckt tips... Igår läste jag senaste Allt i Hemmet om svenska grafikern Sandra Isaksson som har en firma i London, ISAK. I Sverige finns återförsäljaren Unibarn. ISAK kommer att finnas på Formex 18-21 januari.
Visst är brickan cool?

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahaha, kan bara hålla med! Kräk! Men jag älskade brickan, den är ju rätt långt ifrån inredningsrepotagestandard :)h