onsdag, januari 03, 2007

HM-spotting

HM:s vårkatalog har kommit. Vid första anblicken är det mycket som är intressant i katalogen, men ofta blir jag besviken när jag ser det IRL, så nu har jag tagit en liten tur i några HM-affärer. Jag har kollat in flera av skjortblusklänningarna och dissar dem alla (för taskig och tunn kvalitet, inte tillräckligt snyggt för en dam i min ålder...). Och den gröna jackan (som bara finns på webben) är nog roligast i teorin, för kort och stel i praktiken. Den orange kappan var fin, men, som så många andra HM-kläder för kort skärning (jag vet inte vad det kallas - det jag menar är att så många plagg numera är avskurna mitt på bröstet, men jag förmodar att tanken är att skärningen ska komma under brösten?? Är jag för lång, 175 cm, eller har dagens unga flickor sina bröst någon annanstans än jag?)
Jag såg inte till den röda kappan (som jag misstänker är för smal) eller trenchcoaten (som ser jättesnygg ut förutom de överraskande fula knapparna) eller den här söta blusen (som jag tror kommer att fastna på midjevalken och alltså går bort den med...). Men den här kjolen kan väl inte bli fel?? Plus några långa linnen!!

Inga kommentarer: