söndag, januari 28, 2007

Mode på två hjul
















Besökte MC-mässan På två hjul igår och satt längst fram när modevisningen satte igång. En verkligt fartfylld föreställning där mannekängerna dansade i sina kläder. Helt klart har det hänt något drastiskt i designen, för jag minns inte mitt gamla skinnställ som något man rörde sig i med lätthet. Färgmässigt dominerade svart, grått, vitt med inslag av rött men det fanns också exempel med rosa- och cerise-färgade skinnställ och lite sparsamt av orange och grönt. Modevisningen hade inga exempel från crosskulturen som är väldigt färgglad och där det finns stark koppling mellan hojjens färg och kläderna. Tydligen finns en oskriven överenskommelse att t.ex. KTM har orange färg och Yamahas cyklar är blå. Fast nu verkar detta luckras upp - Yamaha presenterade t.ex. en vit cross-cykel och detta kan naturligtvis öppna för en mycket mer flexibel motocross-klädsel.

Tyvärr glömde jag min anteckningsbok på mässan (vilket är en liten katastrof eftersom den innehöll flera månaders jobbanteckningar...) så de detaljerade kommentarerna från modevisningen får utebli - tillsvidare?


Sötast på mässan var den rosa retroscootern från Baotian - med matchande rosa hjälm. "Tummen ner" går till Mopedbutiken som lät sin personal, bestående av unga flickor, vara klädda i hotpants och linne (med reklamtext på rumpan).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha vilken söt!

Anonym sa...

mopedbutiken går verkligen in för att vara "billiga" om man säger så..

Anonym sa...

Det är klart att du Malin tycker att mopedbutikens tjejer inte passade när du själv ser ut som hej kom och hjälp mig !

Har du sett hur du själv ser ut i spegeln ?

Dra nåt gammalt över dig.

Malin sa...

Det var väl mer det att jag tyckte att det var sexistiskt och tröttsamt att motorsport fortfarande ska förknippas med lättklädda damer. Flickorna var förstås väldigt söta.
Jag har sett mig själv i spegeln och förstår din synpunkt. Fast i det stora hela tycker jag nog att jag är "en lagon tjock dam i mina bästa år" för att travestera Karlsson. Jag drog därför något nytt över mig idag.