tisdag, januari 02, 2007

Klockan klämtar även för mig

En tidsstolpe är passerad: jag har köpt läsglasögon.
Nu får jag koncentrera mig på snygga glasögonfodral och designa senilsnören.

Det som fick mig att bestämma mig för att ta steget var att jag igår kväll inte kunde läsa den bok jag nu håller på med: Mönster av Tricia Guild. Texten är visserligen tryckt på färgat papper vilket kan göra det hela extra svårt (jag måste ju ha bra läslampa numera också...) men lyckligtvis ser jag fortfarande de vackra bilderna! Häromveckan utnämnde jag Sonia Rykiel till rändernas drottning. Jag måste nog låta Tricia Guild bli färgsättningens drottning! Ur boken citerar jag "Som företagets ledare och eldsjäl, och med en enastående förmåga att kombinera färger och mönster, har hon under de senaste 30 åren haft ett oerhört stort inflytande på heminredningen i västvärlden"
Ja, i vilket fall har hon påverkat mig väldigt, väldigt mycket.

Inga kommentarer: