onsdag, februari 11, 2009

Uppföljning

Igår var jag på Gudrun Sjödén för att kolla in den här klänningen. Tyvärr besannades mina farhågor. Färgerna var inte alls lika snygga i verkligheten som på bilden. Jag rekommenderar istället den svart-vita varianten av samma klänning och den har jag redan sett på flera kvinnor på stan.

Idag var jag på MQ för att kolla upp kollektionen Fresh Fish. Den fanns på MQ vid PUB-huset och vid Sturegallerian. Klänningen fanns, men var redan slutsåld i största storleken, som är 40! Expediten trodde att fler ex skulle komma in. Jag provade brallorna i storlek 40 för att få en uppfattning om storleken. Till min stora förvåning passade de (Carin Westers brallor i XL kom ju inte längre än till halva låret, t.ex.) Fast modellen var kanske inte min grej riktigt - väldigt hög midja som framhäver min tantmage på ett inte alltför smickrande sätt. När jag konstaterat det så granskade jag klänningen ordentligt och får nog tyvärr konstatera att den är för flickaktig för mig...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra att du kollade upp det där med storlekarna så slipper jag. Jag misstänkte att det var så.

Anonym sa...

Tack för tipset om den svartvita Gudrun Sjödén-klänningen! Den var faktiskt riktigt fin.
/M