tisdag, februari 24, 2009

Utvecklingssamtal

Idag jobbar jag hemma så att jag kan följa med L på utvecklingssamtal mitt på dagen. Jag har samma klädsel som igår, vilket har säkerhetsklassats av L.
Kommer ni ihåg seriestrippen där Ensamma Mammaan ska på utvecklingssamtal och hon skojar med sonen och sätter på sig Jokkmokks-Jokke-mössa och afgahnpäls och ropar på sonen att hon är redo för avfärd? Sonen får nästan hjärtinfarkt!
En kompis till mig fann hela sin klädsel ligga framplockad på sängen. Hennes dotter tog inga risker.

L. själv är snygg som vanligt. Hon har en t-shirt på sig som är sönderklippt efter inspiration från en tröja vi såg i Dublin. Ringningen blev lite stor, så jag hjälpte henne genom att sätta säkerhetsnål i linnet som sticker fram under.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Funderar, jag är nog så hårt hunsad att mina flickor aldrig har behövt oroa sig. Det har aldrig funnits någon risk att jag skulle sätta på mig något olämpligt. Jag fattade så småningom t ex att de hatade allt som hade med Gudrun Sjödén-mönster att göra.

Malin sa...

Hur menar du nu? Ingen risk att du skulle ha något olämpligt, men flickorna hatade GS-mönster?

Anonym sa...

Jag minns den strippen. Jag har ju aldrig skämts för mina föräldrar, troligen hade jag inte gjort det ens om de hade haft lagårdsstövlarna till stan som en av mina kompisars föräldrar hade, och det verkar vara precis likadant med mina barn - de bryr sig väldigt lite och tycker mest att det är kul att jag är annorlunda än andra mammor om man pressar dem på åsikter.

Malin sa...

Jag minns en period när jag tyckte att mina föräldrar var väldigt pinsamma och L hade en liknande för några år sedan. Nu är hon snarare stolt och ville snarare kolla att jag inte fegade ur och plötsligt blev alldaglig...

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

jag har köpt en lila hatt på secondhand. Om jag har den hatten på mig vägrar min 14-årige son att gå med mig på stan!