måndag, februari 16, 2009

Indigo & Cloth















I lördags när vi strosade på Grafton Street i Dublin fick P ett reklamblad om Valentines Weekend sale på Indigo & Cloth, en affär som tydligen utsetts till "Best Fashion Independent 2008". Detta plus löfte om champagne och choklad fick mig och L att irra oss fram till rätt adress. Häftigast i modeväg är tydligen skandinaviskt mode: Rodebjer, Fifth Avenue Shoe Repair och Stine Goya var bara några märken jag omedelbart kände igen. Trots ganska rejäl rea var det mesta oåtkomligt (speciellt om man har köpstopp) men tillslut fastnade jag ändå för en t-shirt av märket Aon! Black som slogs in i silkespapper och fin ask. Först hemma på hotellet insåg jag att t-shirten var utgiven i limiterad upplaga och att jag nu äger nummer 38 av 150!
När jag frågade om irländskt mode skakade affärsinnehavaren sorgset på huvudet och sa: We are not there yet.
För Edun räknas väl snarare som amerikanskt, va?

1 kommentar:

Anonym sa...

Funderade ju i min blogg över om du kommit hem med några skor. Jag kunde inte motstå ett par till dottern. Tycker Dublin framförallt är en skostad. Har "alltid" köpt skor där.