måndag, februari 23, 2009

Dagens

I flera månader har jag haft bilder från ett modereportage i Elle uppsatt på min garderobsdörr. Häromdagen tänkte jag att jag måste ta ner det, byta, och kom på att jag inte lyckats en enda dag med att göra något eget av inspirationen. Men idag blev det av! Jag har mina Comme des garcons-byxor på mig och hemsydd tunika. Västen är egentligen en kofta, som jag impulsköpte i höstas, för att en annan kund köpte den och jag tyckte hon var så snygg! Därmed slutade jag tänka och insåg inte att ärmarna var alldeles för smala för mig. Jag har försökt dumpa den på L, som förstås tyckte den var för tantig. I fredags såg jag att man nu lanserar sådana här koftor (vad kallas de - det går liksom två långa snibbar fram och det saknas knappar?)utan ärmar - som västar alltså! Så jag klippte av ärmarna. Lösärmarna tänker jag nu ha som pulsvärmare. Visst är det kul när ett felköp slutar vara ett felköp?