onsdag, januari 28, 2009

Gudrun våren -09

Modevecka...jaja, vad är väl en bal på slottet?

Som sann kulturtant får jag hålla tillgodo med vårkatalogen från Gudrun Sjödén. Den hade inte mycket som lockade. I min garderob har jag flera av hennes tröjor, när de var blandade med bomull/elastan. Nu tycks de ha försvunnit ur sortimentet. Ur vårens kollektion lockade endast denna multirandiga klänning - får se om färgerna håller måttet. Ofta blir jag besviken när jag ser kläderna live efter att ha sett dem i katalogen. De ser färgstarka och djärva ut på bild men fadda och mesiga ut i verkligheten...
F.ö. fanns några fina underklänningar som kanske åker in i basgarderoben (oj, hjälp, nu sa jag hatordet nummer 1: BASgarderoben...)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där med fadda och trista i verkligheten stämmer med min erfarenhet. jag minns när jag för ett antal år sedan beställde en svart klänning med broderier och hem kom en klänning som var riktigt ful och inte alls liknade bildens plagg.