tisdag, januari 13, 2009

Matdistriktet

Även om det mest är fråga om matlåda såhär post-jul, så måste det även här finnas utrymme för vissa undantag. Idag träffades således Daniela och jag på Matdistriktet där min brorsdotter Sofia jobbar! Egentligen är det ett take-away-ställe men det finns 3 platser vid fönstret om man vill sitta där och äta eller dricka en kopp kaffe. Sofia hade reserverat 2 stolar genom att lägga en lapp där det stod "Reserverat 2 platser 11.45 till Faster Malin" - kan man bli annat än stolt och glad?!
Lunchen består av en buffé av mestadels grönsaksrätter och sallader och man plockar själv ner vad man vill ha i en låda. Sen vägs lådan i kassan och man betalar efter vikt. Nu blev det special faster-pris, så jag kan inte säga om det var dyrt eller inte, men jag kan berätta att det var GOTT!!
Men Matdistriktet är inte bara ett gott lunchställe (tänk bara till våren när man kan ta med sig mat därifrån och sätta sig i Observatorielunden!) utan kanske framförallt en fin matbutik. Urvalet är fokuserat på ekologiskt, närproducerat och småskaligt tillverkat. Jag en såg del kul saker som dvärgbjörkolja till exempel (eller, nu minns jag säkert fel, igen...?).
Malinbloggen rekommenderar ett besök!

Inga kommentarer: