onsdag, januari 21, 2009

Dagens

Ett och annat felköp har man ju gjort genom åren. Ett av dem är en tunika i paisleymönster. Det var mönstret och färgerna jag föll för och försökte överse med att modellen var hemsk. Tillslut gick det inte längre att blunda och eftersom jag älskade tyget sydde jag om till en kjol. Men tunt, tunt t-shirttyg är inte så lyckat till kjol, så jag har letat efter en annan kjol att ha under. Nu prövar jag med spetskjol från Lindex som jag köpt för att ha som en slags tyllunderkjol. Men jag är rädd att jag kommer att känna att kjolen är för kort!?

Kjol, omsydd tunika från Twist & Tango med spetskjol från Lindex under.
Kofta Lipu Lipu, basttröja från Vila, strumpbuxor HM och skor från Hush Puppies

3 kommentarer:

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

jag tycker det var en snygg kjol,den var inte alls kort!

Malin sa...

Tack! Nej, längden kändes OK faktiskt!

Anonym sa...

*ler*
Om du anser den kjolen kort... alltså, jag ärver den gärna, hihihi... URLÄCKERT!!!
(Ursäkta skriket där ;))
Må så grankott...