söndag, januari 04, 2009

90-årskalas

Igår kväll gick pappas 90-årskalas av stapeln på Stadshotellet i Karlstad! Det var en fest som hette duga och där jubilaren hängde i med dans med alla sex barnbarns-flickorna (sen har han tre barnbarns-pojkar och sex barnbarnsbarn också).

Strax innan festens början fick jag lätt panik eftersom jag upptäckte att min klänning spruckit under ena ärmen. Det var en konsekvens av vintage som jag inte tänkt på... (men jag gav 25 spänn för klänningen, så jag klagar inte, men det hade varit roligare om jag upptäckt sprickan efter festen...) Inga alternativ fanns, så det var bara att utgå från att alla är lika skumögda som man själv och låta sjalen hänga lite nonchalant på just den axeln hela tiden...

(Jag är mycket nöjd med skorna, btw.)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt! Klänningen är fin och strumpbyxorna och skorna ger verkligen det lilla extra.

Malin sa...

Tack! Förutom "sprickan" så kändes det också "rätt"! Nu har jag gjort om klänningen till kjol istället. Hoppas den håller för några användningar!

Anonym sa...

Skorna ser verkligen jättefina ut! Fast allt tillsammans ser förstås bra ut också. =)

Anonym sa...

En spricka förstås inte kul, men jag minns ett bröllop där en god väns klänning började stinka redan under middagen. Av den förre ägarens svett! Jag var i närheten så jag vet hur illa det luktade. K hade tyckt att klänningen såg ren ut, den var inte av slaget man slängde i maskinen, men hon hade vädrat för säkerhets skull. Gissa om det blev en misslyckad fest för henne som hela tiden måste undvika att komma nära folk! Och förstås började svettas själv också.

Malin sa...

Tack, Frida!

Annaa: Det finns verkligen grader i helvetet alltså! :-)