onsdag, november 26, 2008

Grön kappa

Jag har nu två dagar i rad varit och provat en grön kappa i en tjusig affär i Sthlm (jag skriver inte vilken ifall någon taskmört åker dit och köper den). Igår sa expediten att jag kunde ta den på öppet köp så att jag i lugn och ro kunde prova hemma. Men det är absolut inget problem. Jag vet att kappan skulle passa perfekt i min garderob!
Idag kände en annan expedit igen mig (fast jag hade lila kappa igår och turkos idag!) och sa:
- Nu måste du slå till, den passar ju dig perfekt!
Men. Även om den inte är hysteriskt dyr och jag kommer att ha den 10 år framåt, minst, så är den ju inte precis billig.

Ska jag:
A. Slå till och känna mig lycklig över att jag hittar kläder jag tycker om? (Det finns flera på mitt jobb som tycker det är ett problem att de inte hittar några kläder de gillar.)

B. Aldrig i livet slå till, det är ju 2nd hand som gäller! Tänk på klimatet!

C. Ha is i magen och chansa på att den finns kvar på rean. (Hur många köper
vinterkappa i december?)

D. Tänka såhär: Jättefin kappa, men du har ju flera fina kappor redan!

E. Det är snart jul - det är saligare att giva!

Vilket alternativ ska jag övertyga mig själv om??? Skriv snart svar, snälla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Efter att ha varit med om samma vånda säger jag: alternativ A!
Vad den kostade glömmer du bort men "den perfekta kappan" kan du glädjas åt länge...
OBS det här gäller bara när man verkligen hittar ett älsklingsplagg, däremot är det inte så dumt att försöka hålla nere på impulsköpen...

Maria Bylund sa...

A så klart - det är väl inte varje dag du verkligen förälskar dig i kläder? Eller...?

Anonym sa...

Klockrent - KÖP!